The school has started. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Daniëlle Meijer - WaarBenJij.nu The school has started. - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Daniëlle Meijer - WaarBenJij.nu

The school has started.

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

30 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fort Worth

Lieve allemaal,

Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar hé ik heb ook niet altijd zin en tijd om een blog te schrijven. Can you blame me?

Verder vind ik het hartstikke leuk dat jullie mijn blog lezen en de reacties die ik heb gekregen. Keep up this good job!:D

Nou ik zal eens beginnen bij het begin. Vorige week maandag begonnen we met de les Play and Creativity, en ja wat moest ik daar nou van verwachten. Maar gewoon gaan! Tijdens de les kregen we informatie over van alles en nog wat, zoals een junkbox maken. EEN WAT? Een junkbox, dat is een doos afval waar kinderen iets creatiefs mee kunnen maken. Wij gaan dus het afval verzamelen om de creativiteit van kinderen te bevorderen. Doen we toch nog wat goeds hier :P.
In deze les gingen we ook een naamplaat maken, je mocht zelf verzinnen hoe en wat erop kwam te staan als deze maar bleef staan, dan natuurlijk voorstellen in het Engels, echt superleuk.

Na deze les hadden we een tussenuur.. HE! dat komt bekend voor ;), even de kantine gespot en omg! wat hebben ze hier veeeeel! Je betaalt 1 bedrag en voor de rest eet wat je eten wilt haha.
Behalve Play and Creativity hebben we ook Teach and Learning op maandag. Dit is zeg maar het onderwijskunde van de TCU. En eerlijk is eerlijk het blijft een klotevak.:P. Qua informatie dan, de rest eromheen is top! De lerares is gestoord aar leuk haha. In deze les zit je met zo'n 100 studenten in 1 collegezaal en deze studenten zijn weer onderverdeeld onder verschillende subgroepen die een eigen TA, Teaching Assistent, hebben. Ikzelf heb Drew en die gast is lauw en een chaoot ;).

Het is natuurlijk even wennen want alle lessen zijn in het Engels, dus je hoofd stroomt over van informatie.

Op dinsdag begin ik om 12 uur met Literature en dat is echt een superleuk vak! We gaan veel boeken lezen en over boeken praten dus helemaal top! De groep bestaat uit zo'n 15 studenten en ze zijn allemaal zwaar relaxed en aardig :D. We waren al vroeg klaar met deze les dus we konden gaan, toen naar het muziekgebouw gegaan voor zang. Wat bleek nou! Hadden we zang ergens anders.:( Kortom les gemist! Damn wat voelde ik me rot zeg!! Maar het maakte niet uit eindelijk zei de docente, we hadden niet veel gemist. We hebben dat donderdag weer goed gemaakt haha :P.


Nou op woensdag hebben we weer T&L, dus veel info!! Het werd voornamelijk op een humoristische manier gebracht dus dat is wel geinig. Thanks Guys!! :D.
Dit is ons enige vak op woensdag dus dat is wel chill. Hierna zijn wij met John, kaartjes gaan halen voor de 1ste footballwedstrijd van volgende week. Aaaah man wat heb ik daar zin in!!! *GO FROGS!*
We gingen ook voor fietsen kijken, maar geen geluk, ze zijn hier echt te duur, niet normaal, maar John gaat rondvragen dus ben benieuwd wanneer ik daar wat van hoor ;). Hopelijk snel!:|
Maarja, op donderdag hetzelfde als dinsdag qua lessen, erg gezellig. De zangles ging ook goed en de docente gaat mij erin steunen aangezien ik de enige ben in de hele klas, die nooit iets met muziek gedaan heeft. De rest bespeelt allemaal een muziekinstrument of heeft zangles gehad en dan komt Daan met niets hahaha. Wordt wel leuk, Sophie & Anneloes gaan mij erin helpen en steunen dus ik ga er gewoon voor!. Kan mij het ook schelen, niet geschoten is altijd mis toch?;)

Hmm even denken, op vrijdag hadden we weer T&L, waar we een documentaire hebben gezien over studeren in China, India en de Verenigde Staten en het blijkt dat de studenten in Amerika 2x minder tijd aan de studie spenderen dan de studenten in China. Dat is gwn niet normaal:|. Gekke Aziaten! :P

Op vrijdag hadden we eveneens Latin Ballroom, echt ik KON NIET WACHTEN! Ik was zo benieuwd wat we gingen doen en uiteindelijk valt het reuze mee. Je krijgt al veel punten als je gwn aanwezig bent en je verslag maakt etc. We gaan ook 1x naar een officiële danswedstrijd in Dallas! OMG! Can you imagine!, serieus ik word gek hier hahaha. De vrouw van wie we les krijgen is een prof! Een echte, die vroeger meedeed op tv weet je wel, gewoon te leuk haha. Wauw..

Anyway, behalve studeren doen we hier ook leuke dingen offcourse! :D. Dinsdag, aangezien we de les niet konden vinden van muziek zijn we wat gaan eten bij de Frozen Yogurt, Serieus dit moeten ze uitvinden in Nederland, te lekker. Maargoed we kwamen een vrouw tegen die ons aansprak en ons meteen uitnodigde voor een bbq die avond bij het rec center. Nou ok wij erheen, heeeel veel nieuwe mensen ontmoet superleuk, gezellig :D. En overdreven *duh*.
Donderdag zijn we naar Billy Bobs geweest, een echt texaans groot café! Linedancen de hele tijd, zo stoer, ik weet zeker dat ik mee ga doen een keer.
Verder heb ik een heel duur! *ahum* telefoontje hier gekocht jaja, 1tje van 5 dollar.. had er net genoeg geld voor haha.;)

De eerste week is i.i.g een geslaagde week geweest, met o.a. zwemmen, mijn 1ste Amerikaanse Starbucks:D met veel shotjes van William, die bij starbucks werkt ;)en nog veel meer leuke dingen.

ik zal proberen wat meer te updaten zodat het niet zo;n lange lijst wordt als nu.

Als jullie mij ooit een kaartje willen sturen, wat heel lief is dan is dit het adres:

2901 Sandage Avenue
apt. 404 Fort Worth
76109 Texas
The United States of America

Hele Dikke Kus en Knuffel!

  • 30 Augustus 2010 - 06:02

    Edwin:

    Klinkt super allemaal!

    Ik blijf je volgen...

    x

    En, zangles? Persoonlijke begeleiding? Gaan we een keer duetten? :-p

  • 30 Augustus 2010 - 12:42

    Yell:

    Soooooooo jaloers!!
    Klinkt zoo gaaf allemaal!!
    America rocks!!
    En zit ik nog gewoon in dit laag landje met pokke weer (lekker stormachtig)
    Hoe is het verder met jullie daar?
    Ben benieuw wat jullie nog meer gaan meemaken! We keep in touch chick!
    Xxx

  • 30 Augustus 2010 - 12:42

    Yell:

    Soooooooo jaloers!!
    Klinkt zoo gaaf allemaal!!
    America rocks!!
    En zit ik nog gewoon in dit laag landje met pokke weer (lekker stormachtig)
    Hoe is het verder met jullie daar?
    Ben benieuw wat jullie nog meer gaan meemaken! We keep in touch chick!
    Xxx

  • 30 Augustus 2010 - 15:23

    Henny:

    Beetje leren, dansen, eten, bbq, zwemmen, zingen (ahum)chillen, leuke mensen ontmoeten etc. wil ik ook wel.
    Niet alleen Yell is jaloers maar je vader ook.
    Xxx

  • 30 Augustus 2010 - 15:51

    Mama:

    Hoi schat,
    Wat een wereld leven heb jij daar, om jaloers op te zijn. geniet er maar van.
    dikke kus mama xxxx

  • 30 Augustus 2010 - 16:53

    Naomi:

    Lieverd!

    Wow! Nog iemand die jaloers is hier...Wat klinkt het geweldig allemaal! Kan niet wachtten tot we gaan cammen ben benieuwd naar de rest van je verhalen.

    Lots of love, x

  • 01 September 2010 - 05:36

    Derkie:

    Dit is het goede leven! Ben niet heel jaloers want ik heb ook niet te klagen in NZ. Ik wil je alleen even spreken over het weer...:(

  • 02 September 2010 - 17:11

    TCU:

    Je moet eens informeren bij je contactpersoon(Ik denk Dale Young?)van TCU over het Purple Bike Program. Je kunt namelijk een fiets te leen krijgen van TCU. Dat zijn al die paarse fietsen die je ziet op de campus! En het is helemaal gratis! Internationale studenten krijgen voorrang!
    Veel succes ermee! En groetjes aan Nancy!

  • 05 September 2010 - 15:04

    :

    Wat klinkt het allemaal leuk daar Daan!
    En gelijk al uitgenodigd voor een bbq! Cool joh!
    Maak er een leuke tijd van daar meid, maar dat gaat volgens mij wel lukken ;)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Worth

Texas!

Studeren @ TCU!

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2010

Fun, Fun and Good Causes

30 Oktober 2010

What study and fun do to your life.

15 September 2010

Live your own style.

07 September 2010

Time flies when you're having fun!

30 Augustus 2010

The school has started.
Daniëlle

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 9689

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2010 - 24 December 2010

Texas!

Landen bezocht: